...

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

2024 - YKS EK YERLEŞTİRME İLE ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ADAYLARIN KESİN KAYIT İŞLEMLERİ
19/09/2024

2024 - YKS EK YERLEŞTİRME İLE ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ADAYLARIN KESİN

KAYIT İŞLEMLERİ

 

Üniversitenizi kazandım nasıl kayıt yaptırabilirim?

Üniversitemize 2024-YKS Ek Yerleştirme ile kayıt hakkı kazanan adayların kayıt işlemlerini;

Üniversitemize kayıtlar 25-30 Eylül 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.  (28-29 Eylül 2024 Cumartesi-Pazar günü kayıt yapılmayacaktır.)  25-27 Eylül 2024 tarihleri arasında  öğrencilerimiz e-devlet (https://www.turkiye.gov.tr/ ) üzerinden kayıtlarını online olarak yapabileceklerdir. E-devlet üzerinden Üniversitemize kaydını yapamayanlar ise kayıtlarını 25-30 Eylül 2024 tarihleri arasında şahsen veya kanuni temsilcileri aracılığı ile Üniversitemiz Akademik birimlerine lise diplomasının aslı ile birlikte mesai bitimine kadar yapabilecektir. 

Bu adrese E-Devlet şifresi ile girerek, ‘E-Hizmetler’ sekmesinden açılacak sayfanın sonunda yer alan ‘Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’ başlığı altındaki ‘Üniversite E-Kayıt’ sekmesinden kayıt işlemlerini tamamlayabilirler. Kayıt işleminden sonra mutlaka kayıt yapıldığına dair belge alınmalıdır.

E-Kayıt Yaptırarak Üniversitenize kayıt oldum şahsen gelerek evrak teslim etmeme gerek var mı?

Bu yöntemle kayıt işlemini tamamlayan öğrencilerin Üniversitemize kayıtlarla ilgili olarak gelmelerine veya herhangi bir belge getirmelerine gerek yoktur.

E-Devlet Şifremi Nereden alabilirim?

E-devlet şifresi, şahsen başvuru ile üzerinde T.C. Kimlik Numara’sının bulunduğu fotoğraflı kimlik (nüfus cüzdanı, pasaport veya ehliyet) ibraz edilerek yurt içinde PTT Merkez Müdürlükleri’nden veya yetkili şubelerinden alınabilir. 

 

ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA PROGRAMI’NA YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİMİZİN KESİN KAYIT İŞLEMLERİ

 

Üniversitemiz Gülşehir Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Özel Güvenlik ve Koruma programına yerleşen öğrencilerimiz kesin kayıt işlemlerini e-devlet üzerinden yapmayacaklardır. E-devlet kayıtları bu programa yerleşen öğrencilerimize kapalıdır. Bu programa yerleşen öğrencilerimiz aşağıdaki üç (3) belge ile birlikte 25-30 Eylül 2024 tarihlerinden birinde Gülşehir Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’na mesai saatleri içerisinde şahsen ya da kanunî temsilcileri aracılığıyla başvurmalıdırlar.

Özel Güvenlik ve Koruma Programı’na yerleşen öğrencilerimiz 2024 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda yer alan “Bk.2” no’lu özel koşul gereğince aşağıdaki üç belgeyi kayıt esnasında elden teslim edeceklerdir. Buna göre;

1) 5188 sayılı Kanun’un 10.maddesinin “Görevin yapılmasına engel olabilecek vücut ve akıl hastalığı ile engelli bulunmamak” hükmünü amir olan (f) bendi ve ilgili Yönetmeliğin “Sağlık Şartları” başlıklı 18.maddesi gereğince tam teşekküllü bir hastaneden alınacak “Sağlık Kurulu Raporu”.

2) 5188 sayılı Kanun’un 10.maddesinin (d) bendi gereğince ilgili makamlardan ya da e-devletten alınacak bir adet “Adlî Sicil Kaydı Belgesi”.

3) Lise Diplomasının aslı (görüldükten ve kontrol edildikten sonra öğrenciye iade edilecektir).

   

Sağlık Kurulu Raporu Konusunda Şu Hususlara Lütfen Dikkat Ediniz.

a. Sağlık Kurulu Raporu, okula teslim edileceği tarih itibarıyla, son bir yıl içerisinde alınmış olmalıdır.

b. Sağlık Kurulu Raporu 26.06.2021 tarih ve 31523 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan “Özel Güvenlik Görevlileri Sağlık Şartları Yönetmeliği”  (Yönetmelik için tırnak içindeki ifadeye tıklayınız) gereğince alınmış olmalıdır. Bu yönetmeliğin ekinde bulunan “Hastalık Branşlarının Sınıflandırılması” (Yönetmeliğin bu başlıklı eki için tırnak içindeki ifadeye tıklayınız) başlıklı bilgiler sağlık sorunlarının kabul edilebilir sınırlarını belirlemektedir. Bu sınırlara uymayan sağlık sorunları bulunan adayların raporlarına “Özel Güvenlik Görevlisi Olamaz” kararı yazılır.  Hakkında bu kararı içeren rapor düzenlenmiş olan adayların, yerleştirilmiş olsalar bile programa kesin kayıtları yapılmaz.

b. Sağlık Kurulu Raporu’nun karar kısmına “Silahlı Özel Güvenlik Görevlisi Olur” ya da “Silahsız Özel Güvenlik Görevlisi Olur” şeklinde kesin karar yazılmış olmalıdır. Kesin kararın yazılı olmadığı Sağlık Kurulu Raporları kabul edilmeyecek, bu nedenle öğrencilerimizin -yerleştirilmiş olsalar da- kesin kayıtları yapılamayacaktır.

d. Raporun alınması birkaç gün sürebilmektedir. Bu nedenle adayların hastaneye makul bir süre öncesinde başvurmaları okulumuza kayıtta gecikmeler yaşamamaları açısından yararlı olacaktır.

E- Kayıt yaptıramıyorum ne yapmalıyım?

T.C. Kimlik Numarasına sahip olmama, Yurtdışında bulunduğundan e-devlet şifresi alamama,  Halen bir başka yükseköğretim kurumuna kayıtlı olma, Lise mezuniyeti e-okul üzerinden teyit edilememe gibi nedenlerle e-devlet üzerinden e-kayıt işlemini yapamayan adayların kayıt işlemi Üniversitemiz akademik birimlerinde yapılacaktır.

Eksik bilgi ve belge ile kayıt yapılmayacaktır.

Şahsen kayıtlarda adayların lise diplomalarının asıllarını getirmeleri gerekmektedir.

Liseden mezun olamadım tek ders sınavına veya bütünleme sınavına gireceğim kayıt yaptıramayacak mıyım?

Üniversitemize kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek adayların da belirlenen tarihlerde geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihi mesai bitimine kadar ibraz etmeleri gerekmektedir. “Açık Öğretim Liseleri” öğrencilerinden Üniversitemize yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 tarihi mesai bitimine kadar ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

NOT: Üniversitemiz 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı 16 Eylül 2024 tarihinde başladığından 2024 YKS Ek Kontenjanla yerleşen öğrencilerimizin Üniversitemize kayıtlarını yaptıktan sonra, ders kayıtlarını yaparak derslerine devam etmeleri gerekmektedir.

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS KAYITLARINDA ÖĞRENCİLERİN YAPMASI GEREKEN İŞLEMLER

1-) Ders Kayıt İşlemleri

25-30 Eylül 2024 tarihleri arasında Üniversitemiz bünyesindeki bütün Fakülte/Meslek Yüksekokulu ve hazırlık sınıfı öğrencilerinin https://ubys.nevsehir.edu.tr web adresinden ders kayıt işlemlerini yapmaları ve danışman onayına göndermeleri gerekmektedir.

*Ders seçiminizi 25-30 Eylül 2024 tarihleri arasında yapmalısınız. Ayrıca, aynı anda iki farklı diploma programında kaydı olan öğrenciler katkı payı ücretini, ikinci öğretim öğrencilerimiz ise öğrenim ücretlerini yatırdıktan sonra ders kaydını yapacaklardır.

*Ders seçimi yapacak öğrenciler “Öğrenci Bilgi Sistemi - Öğrenci Ders Seçimi Kayıt yenileme / ÖĞRENCİ DERS SEÇİMİ KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ” ekranına girerek ders seçimlerini yapacaklardır. Ders seçimlerini yapan öğrencilerimiz ekranın sağ üst köşesinde bulunan kaydet sekmesine tıklayarak danışman onayına göndermeleri gerekmektedir. Danışmanınızın onayından sonra ders kayıt işlemleriniz gerçekleşmiş olacaktır. Ayrıca öğrencilerimiz “https://dosyalar.nevsehir.edu.tr/b32d566c738c358129c43f55780af03a/ogrenci-kullanim-kilavuzu-tamami-20.05.2016-3.pdf” bağlantısındaki tanıtım kılavuzunu okuyarak ders seçiminin nasıl yapılacağı hakkında bilgi sahibi olabilirler.

2-) Katkı Payları / Öğrenim Ücretlerinin Ödenmesi

* Katkı Paylarınızı (aynı anda iki farklı diploma programında kaydı öğrenciler) 25-30 Eylül 2024 tarihleri arasında 11 haneli T.C kimlik numaranız ile Türkiye’nin her yerindeki Ziraat Bankası şubelerinden ödeyebilirsiniz.

(Bankamatik ile katkı payı/öğrenim ücreti yatıracak öğrenciler anlaşmalı üniversiteler kısmından ödeme yapmaları gerekmektedir.) Havale ile ödeme yapılmayacaktır.

*Ödeme işlemini gerçekleştirdikten sonra banka görevlisinden 2 (iki) adet dekont almanız   gerekmektedir. Katkı Payı/Öğrenim Ücreti dekontunu kayıt yenileme tarihleri arasında Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına veya Akademik danışmanınıza teslim etme zorunluluğunuz yoktur. Fakat oluşabilecek sorunların çözümü için dekontunuzu saklayınız.

*16 Eylül 2024 itibariyle güz yarıyılı dersleri başlamıştır.

*25-30 Eylül 2024 tarihleri arasında ders kaydını yapmayan öğrenciler güz dönemi için ders kaydı yapamazlar ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

** Kayıt dondurmak isteyen öğrencilerimiz, yarıyıl başlangıcından (16 Eylül 2024) itibaren bir ay içerisinde   kayıtlı bulunduğu akademik birime kayıt dondurmak istediğine dair dilekçe ibraz etmek zorundadır.

*** Ayrıca, öğrencilerimiz Öğrenci Bilgi Sistemine güncel iletişim bilgilerini ve güncel mail adreslerini eklemeleri gerekmektedir.

Öğrenci Bilgi Sistemi Giriş için şifresi olanlar normal şifresi ile olmayanlar e-devlet ile giriş yaparak,

   

Hesap Ayarlarından,

Aşağıdaki işaretli olan kısımları doldurmaları gerekmektedir. 


Fakülte/Yüksekokul

Telefon

e-posta

Kayıt Adresi

Acıgöl Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu

(0384) 228 10 00

acigoltbmyo@nevsehir.edu.tr

Acıgöl Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bahçeli Mah. Nevşehir Cad. No:3 Posta kodu:50140 ACIGÖL/ NEVŞEHİR

Avanos Güzel Sanatlar Meslek Yüksekokul

(0384) 511 56 76  

 

avanosmyo@nevsehir.edu.tr

Avanos Güzel Sanatlar Meslek Yüksekokulu
Cumhuriyet Mah. Kapadokya Cad. 
No:49 / 50500 AVANOS / NEVŞEHİR

Gülşehir Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu

(0384) 411 35 30

 

gulsehirsbmyo@nevsehir.edu.tr

Gülşehir Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
Karavezir Mahallesi Kızılırmak Cad. 
Huzur Sokak No: 10 / 50900 GÜLŞEHİR / NEVŞEHİR

Hacıbektaş Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu

(0-384) 441 34 32

hacibektasmyo@nevsehir.edu.tr

Hacıbektaş Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Zir Mahallesi Prof. Dr. Rıza Ayhan Cad. 50800 HACIBEKTAŞ/NEVŞEHİR                  

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

0-384-228 10 00 (santral)   

shmyo@nevsehir.edu.tr

Damat İbrahim Paşa Yerleşkesi, 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Caddesi 50000 NEVŞEHİR / MERKEZ

Meslek Yüksekokulu

0(384) 228 11 40

myo@nevsehir.edu.tr

Damat İbrahim Paşa Yerleşkesi, 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Caddesi 50000 NEVŞEHİR / MERKEZ

Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz Turizm Meslek Yüksekokulu

0 384 341 44 21

urgupmyo@nevsehir.edu.tr

Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz Turizm Meslek Yüksekokulu, Fatih Mahallesi 12.Cad. No:9 ÜRGÜP/ NEVŞEHİR

Kozaklı Meslek Yüksekokulu

0 384 471 45 75

kozaklimyo@nevsehir.edu.tr

Kozaklı Meslek Yüksekokulu Bağlıca Mah. 825. Sokak No:14D KOZAKLI/ NEVŞEHİR

Derinkuyu Emineana ve Yaşar Ertaş Tarım ve Hayvancılık Meslek Yüksekokulu

0384 228 10 00

(15077-21500)

derinkuyumyo@nevsehir.edu.tr

Derinkuyu Emineana ve Yaşar Ertaş Tarım ve Hayvancılık Meslek Yüksekokulu, Hakim Sefa Mutlu Caddesi, Suvermez - DERİNKUYU / NEVŞEHİR

Diş Hekimliği Fakültesi

0 384 228 10 00

dishekimligi@nevsehir.edu.tr

 

 

 

 

Damat İbrahim Paşa Yerleşkesi, 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Caddesi 50000 NEVŞEHİR/ MERKEZ

 

Fen Edebiyat Fakültesi

0 384 215 39 00

fef@nevsehir.edu.tr

Eğitim Fakültesi

0 384 228 10 00

egitim@nevsehir.edu.tr

Semra ve Vefa Küçük Sağlık Bilimleri Fakültesi  

0 384 228 11 51

sbf@nevsehir.edu.tr

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

0 384 228 10 00

 iibf@nevsehir.edu.tr

Mühendislik - Mimarlık Fakültesi

0 384 228 10 00

mmf@nevsehir.edu.tr

Turizm Fakültesi

 

0384 228 11 30

tf@nevsehir.edu.tr

İlahiyat Fakültesi

0384 228 10 50

 ilahiyat@nevsehir.edu.tr

Spor Bilimleri Fakültesi  

0384 228 10 00

sporbilimlerifakultesi@nevsehir.edu.tr

Güzel Sanatlar Fakültesi

 

0  384  441 34 55

gsf@nevsehir.edu.tr

Güzel Sanatlar Fakültesi Zir Mah. Prof. Dr. Rıza AYHAN Cad. HACIBEKTAŞ / NEVŞEHİR

DUYURULAR